Jak rzucić palenie – domowe sposoby pomogą ci w walce z uporczywym nałogiem!

Masz już dość bycia niewolnikiem papierosów? Zastanawiasz się, jak rzucić palenie? Domowe sposoby pomogą ci w walce z nikotynowym nałogiem. Sprawdź najskuteczniejsze z nich!

Kilka ważnych wskazówek

Trzeba zastrzec od razu, że rzucenie palenia jest trudne, niemniej jednak możliwe. W wielu przypadkach, zwłaszcza po długotrwałym uzależnieniu od nikotyny, występuje tzw. zespół abstynencki manifestujący się nie tylko przemożnym pragnieniem sięgnięcia po papierosa, ale i takimi objawami, jak rozdrażnienie, niepokój, problemy z koncentracją, bóle głowy, kaszel czy nawet kłopoty z trawieniem i wypróżnianiem. Długoletni palacze muszą walczyć z nałogiem zarówno w sferze psychicznej, jak i fizjologicznej.

Absolutnie zasadniczym czynnikiem przy rzucaniu palenia jest odpowiednio silna motywacja. Chcesz skutecznie zerwać z nałogiem? Musisz znaleźć indywidualny, potężny i przekonujący powód – rak płuc, śmierdzący oddech i ubrania, szara, ziemista cera lub inny tego rodzaju czynnik. Następnie musisz zdefiniować wszystkie sytuacje i miejsca kojarzące ci się z papierosem (picie kawy i alkoholu, fotel przed telewizorem, spotkania towarzyskie) i wymyślić sobie sposób na zapełnienie powstałej wtedy pustki po papierosie. Może to być na przykład zastępcza terapia nikotynowa w postaci gumy do żucia, tabletek czy inne wymyślone przez ciebie triki.

Warto wiedzieć, że uprawianie sportu, nawet w formie codziennego dłuższego spaceru, bardzo pomaga w walce z nałogiem. Dobrze też znaleźć sobie jakieś nowe, interesujące hobby, ono bowiem przeorganizuje nam codzienne życie i szybciej pozwoli uwolnić się od uzależnienia. Wreszcie, kiedy już podejmiesz decyzję, wyznacz sobie konkretny dzień na rzucenie palenia, a wtedy wyrzuć wszystkie papierosy, popielniczki, zapalniczki i posprzątaj w mieszkaniu tak, by pozbyć się zapachu dymu papierosowego. I pamiętaj, próbuj do skutku! Nawet jeśli nie uda się za pierwszym razem, podejmij kolejną próbę!

Domowe sposoby na rzucenie palenia

Jest wiele naturalnych produktów, którymi możemy się wspomóc walcząc z nałogiem nikotynowym. Wśród nich warto wymienić następujące:

1. Owies w różnej postaci, wyrobów owsianych bądź naparów z zielonego owsa, nie tylko zmniejsza głód nikotynowy, ale i działa kojąco na płuca

2. Waleriana w postaci naparu ukoi rozdrażniony brakiem papierosa system nerwowy, a wypita wieczorem zapewni spokojny sen

3. Ekstrakt z pestek winogron zregeneruje szkody w płucach wywołane paleniem papierosów

4. Imbir oczyści organizm z toksyn i zmniejszy dolegliwości wynikające z odstawienia, takie jak nudności czy wymioty

5. Goździki i pieprz cayenne pozwolą utrzymać w ryzach głód nikotynowy

6. Wszystkie ostre przyprawy, w tym wspomniany pieprz cayenne, zawierają kapsaicynę, substancję, która neutralizuje działanie toksyn, a ich ostry smak zniechęca do zapalenia papierosa.

7. Dziurawiec posiada naturalne właściwości powodujące wzrost produkcji dopaminy i serotoniny, dzięki czemu pomaga psychicznie w walce z nałogiem

8. Witaminy, szczególnie C, A i E, są szczególnie potrzebne w tym okresie, usuwają bowiem toksyny z organizmu i regenerują uszkodzone przez dym i nikotynę komórki.

9. Passiflora w postaci naparów czy kapsułek skutecznie pomaga uporać się z objawami odstawienia

10. Koenzym Q10, naturalnie występujący między innymi w rybach, olejach, podrobach czy w czarnej porzeczce, chroni płuca i serce

11. Lobelia, zawierająca alkaloidy podobne do tych, które występują w nikotynie, znacznie łagodzi uczucie głodu nikotynowego.

Stosując rozmaite domowe sposoby na rzucenie palenia, warto też mienić dietę, zwiększyć spożycie warzyw i owoców, jeść produkty bogate w błonnik, unikać cukrów prostych, pić zieloną herbatę i wodę z cytryną oraz więcej niż dotychczas ćwiczyć! Dużą pomocą może być także sięgnięcie po dobrej jakości suplement diety na rzucenie palenia.

 

admin

View more posts from this author

Dodaj komentarz

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.