Jak rzucić palenie i nie przytyć?

Mnie udało się skończyć z paleniem bez efektu dodatkowych kilogramów na wadze. Niemniej jednak w swoim otoczeniu spotkałam (i nadal spotykam) wiele osób, które po wyrzuceniu papierosów ze swojego życia wyraźnie przytyły. Istnieje spory związek między pozbywaniem się nikotynowego nałogu a przyrostem masy ciała, jednak podejmując odpowiednie działania, da się temu zapobiec. Dowiedz się, jak rzucić palenie i nie przytyć.

Rzucanie palenia a tycie – jak to z tym przyrostem wagi jest?

Postanowiłeś rzucić palenie? Jeśli tak, uświadom sobie, że jesteś mocno narażony na przyrost wagi. Niech jednak nie będzie to dla ciebie czynnik zniechęcający. Rzucenie palenia bez tycia jak najbardziej jest możliwe! Wystarczy tylko, że zachowasz kilka zasad (w szczególności związanych ze sposobem odżywiania), o których powiem w następnej części postu. Najpierw jednak warto nadmienić kilka słów o samych przyczynach tak często obserwowanego zjawiska, jakim jest szybkie tycie po rzucenia palenia. Ma ono swoje źródło w samym uzależnieniu oraz występującym w jego przebiegu zespole abstynencyjnym.

Kiedy przestajesz palić, twój organizm zaczyna domagać się nikotyny, co odbija się na twoim samopoczuciu w negatywny sposób. Chodzisz poirytowany, łatwo wytrącić cię z równowagi, nieustannie walczysz z natrętnymi myślami o papierosach. Zaczynasz więc poszukiwać jakiegoś „towaru zastępczego”, czegoś, co ukoiłoby nikotynowy głód. Ty czymś stają się zazwyczaj słodycze, kanapki, fast foody oraz wszelkiej maści przekąski. W ten sposób nietrudno o nadwyżki kaloryczne, które powstają wraz ze spożywaniem nadprogramowego jedzenia i które niestety u większości osób skutkują tyciem.

Jak rzucić palenie i nie przytyć?

Chcesz skutecznie rzucić palenie i jednocześnie uchronić się przed nadwagą? Zmodyfikuj swój codzienny grafik tak, by nie pozostawiać sobie zbyt dużej ilości wolnego czasu. Kiedy nic nie robimy, pojawia się zwiększona ochota na puszczenie dymka. Staraj się zatem przez cały czas mieć zajętą głowę (i ręce) czymś innym. Znajdź sobie mocno absorbujące zajęcie, które będzie ci towarzyszyć w czasie wolnym. Odkurz swoje zapomniane hobby lub wymyśl coś nowego. Niekiedy pomóc mogą nawet gry na smartfonie, grunt w tym, by się czymś zająć. To naprawdę działa. Jeśli dasz się ponieść pochłaniającej czynności, nie będziesz myśleć o papierosach ani o ciągłym podjadaniu.

Druga rzecz, która będzie dla ciebie wsparciem w rzucaniu palenia, a zarazem znacząco obniży ryzyko przybrania na wadze, jest regularna aktywność fizyczna. Mnie bardzo pomogły biegi po parku i okolicach, które zresztą towarzyszą mi do dziś. Sport jest niesłychanie pomocnym lekarstwem na głód nikotynowy i wszelkie niedogodności, które pojawiają się w czasie rzucania papierosów, na przykład na wahania nastroju. Dodatkowym jego atutem jest oczywiście aktywne spalanie nadprogramowych kalorii.

Rzucanie palenia – dieta

Ostatnią rzeczą, którą mógłbyś zrobić w trakcie rzucania palenia, jest zmuszanie się do niejedzenia w celu zachowania dotychczasowej wagi. Takie podwójne katowanie się może przynieść odwrotne do zamierzonych skutki. Spożywaj kilka posiłków dziennie, najlepiej co 2-3 godziny. Staraj się jeść lekko, dietetycznie, ale i smacznie. Jeśli czujesz potrzebę sięgnięcia po coś do jedzenia pomiędzy posiłkami, zrób to, ale w taki sposób, który nie zagrozi twojej wadze. Oto lista produktów, które możesz podjadać bez większego ryzyka przytycia:

  • pastylki bez cukru
  • chipsy z warzyw (np. z marchewki, buraka, jarmużu)
  • chipsy z owoców (np. z jabłka, banana)
  • świeże owoce i warzywa (np. marchewki pokrojone w słupki)
  • suszone owoce
  • orzechy (bez soli, karmelu, polewy)
  • ziarna (np. słonecznik, dynia)
  • płatki kukurydziane, mieszanki musli
  • wafle ryżowe
  • lekkie sałatki warzywne i owocowe
  • dietetyczne ciastka z płatków owsianych, ciasta w wersji light
  • jogurty, galaretki, musy owocowe, sorbety

Przekąski przekąskami, jednak podczas rzucania palenia warto wspomóc się również dobrym suplementem diety hamującym głód nikotynowy i przyspieszającym detoksykację. Mnie pomógł Nicorix, który serdecznie wszystkim polecam.

admin

View more posts from this author

Dodaj komentarz